maandag 9 november 2015

Het nut van bloggen?

Welkom op mijn blog Taccle2015. Een blog over mijn leerervaring op deze cursus.

Daar zit je dan, in Antwerpen, op een school, waar je les krijgt over het effectief inzetten van digitale leermiddelen in het onderwijs. Vreemd gevoel, want je bent zelf een ICT-er, dus het terrein is toch wel bekend niet?


Toch niet, want het  blijkt dat we elkaar op dit gebied echt nog wat kunnen leren. En dit blog is dan ook het eerste wat op ons pad komt. Bloggen en vloggen, termen die niet nieuw zijn, maar voor de meeste van ons wel een nieuw terrein. Ik vraag mijzelf af hoe ik dit effectief in kan gaan zetten in mijn lessen. En een nog belangrijkere vraag, waar haal je de tijd vandaan?

Wat ik zou willen leren? Ik stel mijzelf de volgende 3 leerdoelen tijdens deze week:

1. Hoe kan ik mijn lessen interactiever maken?
2. Wat is voor mij de beste manier om de ICT in te zetten voor mijn lessen?
3. Wat kan ik inzetten om mijn leerlingen ook buiten de lessen actief met het vak te laten zijn?

Ik ben benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten